W dniu 30 listopada br. w Collegium Maius w Lublinie odbyła się bardzo udana konferencja Pielęgniarek, Położnych i Farmaceutów pt.: „Trudne rany – najnowsze wytyczne w zakresie terapii, antyseptyki i leczenia żywieniowego”. Był to pierwszy wspólny projekt Okręgowej Rady Pielęgniarek i Położnych w Lublinie oraz Lubelskiej Okręgowej Izby Aptekarskiej, który zgromadził licznych uczestników (ponad 300 osób) a to za sprawą znakomitych prelegentów, których wystąpienia charakteryzowała bardzo wysoka wartość merytoryczna i interesujący przekaz.
Uczestników, Prelegentów oraz Partnerów tego wydarzenia powitali Pani Dorota Flis Przewodnicząca ORPiP w Lublinie oraz Pan Tomasz Baj Prezes Lubelskiej Izby Aptekarskiej.
Zakres tematyczny konferencji obejmował istotne w leczeniu trudnych ran obszary, prezentowane treści wzbogacone zostały o najnowsze doniesienia naukowe oraz poparte były bogatym doświadczeniem klinicznym. Tematyka spotkania obejmowała takie zagadnienia jak:
- Antybiotyki w leczeniu trudnych ran, niezbędny standard czy błąd w sztuce?- Najnowsze zalecenia antybiotykoterapii ogólnej i miejscowej, a także antyseptyki – wykład wygłosił Pan Piotr Łój specjalista farmacji klinicznej, Przewodniczący Zespołu ds. Antybiotykoterapii oraz Konsultant Farmacji Klinicznej i Antybiotykoterapii w WSS nr 5 im. Św. Barbary w Sosnowcu.
- Najnowsze zalecenia i metody leczenia trudnych ran – prezentacja Pani Renaty Cecelon mgr pielęgniarstwa z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w pracy zawodowej, specjalisty pielęgniarstwa rodzinnego i chirurgicznego o bogatym doświadczeniu leczeniu ran w środowisku domowym.
- Niedożywienie jako ryzyka leczenia trudnych ran – wykład Pana Piotra Kaczmarczyka farmaceuty, wykładowcy, publicysty i propagatora leczenia żywieniowego oraz prehabilitacji.
Udział w konferencji był bezpłatny, każdy z uczestników otrzymał certyfikat potwierdzający uzyskanie kompetencji w zakresie terapii trudnych ran. Organizację konferencji wsparło kilka firm z branży medycznej i farmaceutycznej oraz Towarzystwo Ubezpieczeniowe.
Dziękujemy za Państwa udział w tym cennym wydarzeniu i zapraszamy na kolejne wspólne przedsięwzięcia.